Ulotki reklamowe

Instrukcja obsługi... ulotki reklamowej

Mogłoby się wydawać, że ulotki reklamowe znajdują się dziś dosłownie wszędzie - świat wydaje się być nimi wytapetowany. Są za wycieraczką auta, w skrzynce pocztowej, na wycieraczce pod domem, w stojaku w sklepie... mało kto je dzisiaj czyta, czy nawet uważniej ogląda. Warto zadań sobie pytanie, jak często wyrzucamy otrzymaną ulotkę nawet nie wiedząc, jaka była jej treść.

To łatwo mogłoby doprowadzić firmy do wniosku, że druk ulotek kompletnie się nie opłaca. Jednak w dzisiejszym, przeładowanym zabiegami marketingowymi świecie nadal można zdziałać sporo dobrą ulotką.

Jak to zrobić? Kilka słów o skuteczności ulotek

Świat marketingu zachłysnął się mediami, zwłaszcza internetem. Tradycyjne nośniki reklam straciły dziś sporo na znaczeniu, często wręcz nie przykłada się do nich żadnej wagi. Jeszcze więcej firm podchodzi do ulotek po macoszemu - nie wypada ich nie mieć, ale też ich projektowanie i druk nie zajmują zbyt wiele czasu i uwagi. To najgorsze z możliwych podejść, ponieważ pieniądze zostają wydane, a skuteczności nie widać.Ulotki należy kierować do grup docelowych, w których mogą one znaleźć jakiekolwiek zainteresowanie - i tam też je dystrybuować.

Maszyny dla przemysłu ciężkiego reklamowane na osiedlu mieszkaniowym to zupełnie bezsensownie stracone pieniądze. Odpowiednio dobrana grupa odbiorców oznacza zainteresowanie ze strony 3-5% odbiorców ulotki. To naprawdę sporo, zwłaszcza, gdy nakład jest duży! Czy skuteczność ulotki można zmierzyć? Oczywiście. Jest wiele sposobów na zmierzenie skuteczności kampanii reklamowej z udziałem ulotek. Warto zawsze pytać klientów, w jaki sposób dowiedzieli się o firmie, dość dobrą praktyką jest też oferowanie gratisu czy zniżki za przyjście do siedziby firmy z ulotką.

Druk instrukcji obsługi

Wygląd ulotki to jej główna broń

Dobrze zaprojektowana ulotka musi przykuć uwagę odbiorcy i utrzymać ją choćby na tak długo, by zorientował się, o czym traktuje jej treść. Pierwszym krokiem do tego celu jest stworzenie ulotki... ładnej. To bardzo prosty, a często zaniedbywany wymóg wobec ulotek reklamowych. Warto też zadbać o to, by ulotka przydała się odbiorcy - na przykład gwarantowała jakiś rabat lub oferowała darmowe próbki. Tym, co walczy o uwagę klienta w ulotce i co stanowi jej główną treść powinno być hasło reklamowe, jednak równie ważne są widoczne, precyzyjnie i przejrzyście wskazane dane teleadresowe. Abby klient zechciał skorzystać z naszych usług, musi najzwyczajniej wiedzieć, jak i gdzie może tego dokonać.

Opłacalność druku ulotek reklamowych

Wystarczy przeliczyć koszt zamówienia ulotek (wraz z produkcją, czyli de facto koszt całego procesu jej powstawania) i zastanowić się, ile klientów skuszonych ulotką musiałoby się pojawić w firmie i skorzystać z usług, aby kampania się zwróciła lub przyniosła zyski. Nie w każdej branży opłacalność druku ulotek jest taka sama. Warto wiedzieć, że branże świadczące usługi lub sprzedające produkty za tysiące złotych (a więc tam, gdzie jeden dodatkowo pozyskany klient oznaczałby zwrot całego nakładu ulotek) rzadko drukują ulotki ze względów wizerunkowych.

Zobacz