Ulotki reklamowe

Ulotka reklamowa - jaka powinna być, by mogła coś sprzedać?

Zaprojektowanie dobrej ulotki, która nie skończy w śmietniku w większości przypadków to niełatwe zadanie. A na druk ulotek przecież przeznacza się sporo budżetu. Jak to zrobić, by było możliwie najskuteczniej?

Chwytliwe hasło reklamowe

Już na samym początku łapie uwagę i długo nie wychodzi z głowy - takie powinno być hasło reklamowe.

Powinno zawierać pewną obietnicę, która da klientowi uwierzyć, że jego problem zostanie rozwiązany. Co firma może obiecywać? Bardzo wiele - wszystko zależy od branży i potrzeb klienta. Może to być przyjemność lub rozrywka, zaoszczędzenie pieniędzy, czasu. Marketing dziś często sprowadza się do walki o uwagę. Dane kontaktowe mogą mieć drugorzędną rolę. Lepiej wyeksponować ciekawe, chwytliwe hasło!

Papier i format - liczy się efekt wizualny

Ulotki najczęściej drukuje się na formacie A5 lub A6. Nie jest jednak powiedziane, że na tym kończy się świat formatów i zakres możliwości. Każdy z formatów ma jednak pewną pojemność. Jeśli ulotka ma pełnić funkcję informacyjną i zmieścić sporo treści, powinna być większa. Z kolei ulotki, które zawierają w sobie i gwarantują rabat po okazaniu muszą być niewielkie i łatwe do przechowania. Bardzo dobrym pomysłem, szczególnie gdy ulotka ma stanowić formę prezentacji oferty, są formaty składane, takie jak DL.

Można tez postawić na format o wiele bardziej wyszukany niż kwadrat czy prostokąt. To już wymaga większej współpracy z grafikiem, może też przełożyć się na wyższy koszt druku oraz składania. Bywa też, że trudniej jest znaleźć drukarnię, która wykona tak nietypowy projekt. Ulotka sklepu ze sprzętem narciarskim w kształcie charakterystycznej sylwetki narciarza przyciąga uwagę i nie pozwala przejść obojętnie - warto wykorzystać to, by przekazać klientowi informacje o promocji czy nowym asortymencie.

Jak zrobić ulotkę reklamową

A jaki papier zastosować do druku ulotek?

Rabatowe na ogół drukuje się na papierze do 135 g. Jednak jeśli ulotka ma za cel promowanie firmy i poprawę jej wizerunku, trzeba zainwestować w papier o wyższej gramaturze, kojarzący się z solidnością i dobrą jakością. Tani, cienki i byle jaki papier z pewnością nie wytworzy takich skojarzeń - nadaje się więc tylko do kampanii, które operują ceną jako jedyną cechą konkurencyjną produktu. Dobry, matowy, gruby papier świetnie sprawdza się w promowaniu wysokiej jakości usług.

Warstwa ilustracyjna - jaki gust mają odbiorcy?

To często kwestia budująca całe pierwsze wrażenie na temat firmy czy produktu. Zdjęcia wysokiej jakości, wykonane dobrze i pomysłowo zawsze przykują uwagę na tyle, by slogan reklamowy został przeczytany i zapadł głęboko w pamięć. Profesjonalne sesje zdjęciowe to element konieczny w nowoczesnym marketingu. Mogą to być sesje wizerunkowe, produktowe lub reklamowe - z pewnością warto jednak je wykonywać. Użycie ilustracji stworzonej specjalnie dla danej firmy przez wykwalifikowanego fotografa znacznie zwiększa jakość ulotki. Wybierając fotografie, trzeba też na pewno kierować się gustem grupy docelowej. W tym celu konieczne jest poznanie panujących trendów, gustu osób stanowiących grupę docelową oraz jej zwyczajów. Taki opis grupy podpowie bardzo wiele - warto go tworzyć, zanim jeszcze powstanie ulotka!

Zobacz