Drukarnia online

Pisz jak kreatywny: Copywriting dla początkujących

Z pozoru copywriting wygląda na łatwy. Wymyślenie dżingla w stylu "Plop plop, fizz fizz, oh jaka to ulga" nie może być aż tak trudne, prawda?

Potem siadasz i próbujesz wymyślić własną treść i...

nic.

Rzymu nie zbudowano w jeden dzień, podobnie jak fenomenalnych copywriterów. To wymaga czasu, wysiłku i odpowiednich podstaw. Zbuduj swoje fundamenty, stosując się do kilku wskazówek.

1. Zbadaj grupę odbiorców

W copywritingu kluczowa jest personalizacja. Tekst musi przemawiać bezpośrednio do Twojej głównej grupy odbiorców, a to oznacza, że musisz wiedzieć, kim jest Twój idealny klient. Zbuduj buyer personas w oparciu o swoich idealnych klientów. Jakiego języka używają? Co go lub ją interesuje? Jakie są ich problemy? Zbuduj kompletną personę, a następnie stwórz materiały informacyjne na podstawie tej osoby.

Powiązane: 7 podstępnych wskazówek dotyczących budowania persony kupującego

2. Zastanów się nad nagłówkiem

Napisanie świetnego tekstu ze złym nagłówkiem jest jak upieczenie pysznego ciasta, a następnie udekorowanie go błotem. W środku może być dobre, ale nikt nie będzie chciał go spróbować. Ludzie po prostu nie czytają tekstów, jeśli nie są zachęceni, dlatego nagłówek jest najważniejszym aspektem copywritingu.

Nagłówki powinny być napisane językiem mocnym, a jednocześnie prostym. W nagłówku należy umieścić docelowe słowa kluczowe, a także zagrać na emocjach lub ciekawości ludzi poprzez odważne stwierdzenia lub zadawanie dziwnych pytań. Nagłówek jest dekoracją tortu Twojej kopii, dlatego musi być przyjazny.

3. Nie bądź zbyt wymyślny

W copywritingu chcesz wejść do głowy klienta. Najłatwiejszym sposobem na osiągnięcie tego celu jest użycie prostego, podstawowego języka. Zrezygnuj z branżowego żargonu na wysokim poziomie i zadbaj o jasność przekazu.

Powiązane: Jak dodać adrenaliny swojemu copywritingowi?

4. Sprzedawaj skwierczenie, nie stek

Czy słyszałeś kiedyś to zdanie? Oznacza ono, że należy skupić się na doświadczeniach, jakie zapewnia produkt, a nie na samym produkcie lub usłudze. Twój copywriting powinien koncentrować się na korzyściach, a nie na cechach, dzięki czemu Twoi klienci będą chcieli wyciągnąć karty kredytowe.

Jest to łatwiejsze, niż się wydaje. Użyj copywritingu, aby pokazać, jak Twój produkt jest rozwiązaniem i wyjaśnić, jak Twoja firma wpłynie na życie klienta. Kiedy ludzie skończą czytać o Twoich usługach, powinni postrzegać je jako doświadczenie, a nie tylko wydatek.

5. Dołącz zabójcze wezwanie do działania (CTA)

Umieść w tekście skuteczną informację CTA. CTA powinno informować ludzi, jakie działania należy podjąć w następnej kolejności. Mogą oni przeczytać więcej, dowiedzieć się więcej, kupić przedmiot lub cokolwiek innego, ale musi to być kuszące, jasne i trafiające w punkt.

Najlepsze CTA wywołują reakcje psychologiczne, które sprawiają, że ludzie chcą działać. Zacznij od mocnego czasownika rozkazującego i użyj emocjonalnych słów, które sprawią, że czytelnicy będą zachwyceni. Nie bój się zawrzeć w CTA uczucia strachu przed przegapieniem. Ten strach sprawił, że wiele osób kliknęło w CTA na przestrzeni lat.

Zacznij ćwiczyć już dziś

Copywriting jest formą sztuki i jak każda inna forma wymaga praktyki. Powyższe wskazówki zapewnią Ci podstawy, które pomogą Ci wystartować w świecie copywritingu. Jeśli jednak nie jesteś pewien, jak wykorzystać swoje umiejętności, aby spełnić potrzeby swojej marki, nie bój się skontaktować z ekspertami ds. marketingu w Ironmark. Pomożemy nadać Twojej marce odpowiedni bieg w zakresie copywritingu. Skontaktuj się z nami już dziś, aby zacząć!

Zobacz