Ulotki reklamowe

Jak przygotować dobrą ulotkę?

Wiele osób projektuje ulotki reklamowe, niewiele jednak ma wrażenie, że ich praca rzeczywiście przynosi oczekiwane rezultaty. Jak zatem zabrać się do stworzenia własnej ulotki i mieć pewność, że będzie ona rozwiązaniem rzeczywiście interesującym? Dzięki kilku prostym radom zadanie to stanie się znacznie łatwiejsze.

Dziś trudno nam uwolnić się od przekazu reklamowego. Możemy wejść w interakcję zarówno z reklamami telewizyjnymi, jak i plakatami oraz ulotkami reklamowymi. Nic zatem dziwnego, że nie każdy projekt może nam zapaść w pamięć. Aby było to możliwe, musi być on zwięzły i atrakcyjny. Oczywiście, choć teoretycznie wydaje się to oczywiste, wcielenie w życie takiego założenia wcale nie jest proste. Jak zatem zacząć projektowanie?

Po co nam ulotka?

Uzyskanie odpowiedzi na pytanie o to, do czego właściwie ma nam służyć ulotka reklamowa tylko teoretycznie jest prostym zadaniem. Bardzo często wcale nie wiemy, na osiągnięciu jakich celów zależy nam najbardziej, a tym samym trudno jest nam również odpowiedzieć sobie na pytanie o to, jak ma wyglądać druk. Już na tym etapie warto też wypowiedzieć walkę pokusie umieszczania w ulotce zbyt dużej liczby informacji. Najlepiej wyodrębnić w tym celu jedną albo dwie oferty lub wydarzenia i skupić się na ich promowaniu. Nie można zapominać także o danych kontaktowych i adresie strony www, co do zasady bowiem, im bardziej są one widoczne, tym lepiej. Daje to pewność, że sam klient również dotrze do nich bez trudu.

Do kogo adresowana jest ulotka?

Bez względu na to, na jakim etapie projektowania ulotki właśnie się znajdujemy, nie powinniśmy zapominać o tym, że nie trafi ona w próżnię, ale do konkretnej grupy osób. To właśnie te osoby będą naszą publicznością, warto więc mówić do nich zrozumiałym, przystępnym językiem. Bez względu na siłę pokusy nie zaleca się używania więcej niż dwóch fontów podczas tworzenia ulotki. Oczywiście, pewne informacje zasługują na to, aby je podkreślić, w takim wypadku jednak najlepszą opcją wydaje się ich pogrubienie, pochylenie albo podkreślenie. Im więcej krojów pisma zastosujemy, tym bardziej rozproszymy uwagę potencjalnych czytelników.

Skuteczna ulotka reklamowa

Zdjęcia

Zarówno zdjęcia, jak i ilustracje, to wyjątkowo cenny przekaźnik treści zwłaszcza, jeśli mamy świadomość tego, że dostępna nam przestrzeń jest ograniczona. Warto więc zastanowić się, czy stawiać na jedno, relatywnie duże zdjęcie, czy też na kilka nieco mniejszych.

Idealny format

Dziś nie ma jednego formatu ulotki, który cieszyłby się opinią lepszego niż inne. Również gramatury papieru nie zawsze są takie same. Tu wiele zależy od tego, jakim budżetem dysponujemy. Jeśli jest on ograniczony, najlepiej sięgać po rozwiązania charakteryzujące się klasycznymi rozmiarami. Oczywiście, w dobrej drukarni problemem nie będzie zamówienie ulotki nie tylko w nietypowym rozmiarze, ale również w zaskakującym kształcie, warto więc pomyśleć, czy nie jest to pomysł na zaistnienie na tle konkurencji.

Papier ma znaczenie

Także papier wiele mówi o jakości druku ulotnego, w naszym interesie leży więc to, aby charakteryzowała go jak najwyższa jakość. Jeśli o tym zapomnimy, nawet najlepszy projekt zrobi złe wrażenie.

Zobacz