Drukarnia online

Wielkie (i małe) zmiany w Google: Analiza ostatniej aktualizacji UX

Sposób, w jaki Twoi użytkownicy doświadczają i korzystają z Twoich treści, jest niezwykle ważny dla Google. Teraz, wraz z nowymi aktualizacjami Google, User Experience (UX) stało się ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Im silniejszy jest UX Twojej strony, tym wyższy staje się Twój ranking - i tym bardziej Google jest skłonny pokazać Twoją stronę innym użytkownikom, którzy szukają podobnych treści.

Jakie aktualizacje algorytmów Google zostały ostatnio wprowadzone?

W ostatnich latach Google dokonało znaczących zmian w swoich algorytmach. Niektóre z nich były podstawowymi aktualizacjami rdzenia, które ogólnie poprawiły ich skuteczność w wyszukiwarce, podczas gdy inne były bardziej szczegółowe. Na przykład 22 stycznia 2020 roku ogłosili, że adresy URL w featured snippets nie będą już wyświetlane jako wyniki organiczne, co znacząco wpłynęło na CTR (współczynnik klikalności) dla wielu stron internetowych.

Powiązane: Poznaj BERT

Niedawno Google wprowadził indeksowanie przejść i ranking przejść. Miało to wpływ na około 7% zapytań do wyszukiwarki. Ich najnowsza aktualizacja UX już wyszła, po tym jak rozpoczęła się w maju.

Co wchodzi w skład nowych aktualizacji Google?

Następujące czynniki będą teraz traktowane priorytetowo przez Google, ponieważ ta aktualizacja skupia się na doświadczeniu użytkownika (UX) i doświadczeniu na stronie:

  • Efektywność podstawowych parametrów Twojej strony (takich jak czas ładowania strony i stabilność wizualna)
  • Bezpieczeństwo Twojej strony i obecność certyfikatu SSL
  • przyjazność Twojej strony dla urządzeń mobilnych
  • bezpieczeństwo i wiarygodność witryny
  • Brak natrętnych elementów, takich jak wyskakujące okienka.

Google traktuje teraz priorytetowo przyjazność Twojej strony, więc pozytywne doświadczenie strony zrobi wiele, aby poprawić Twoje rankingi. Jeśli chcesz się upewnić, że Twoja strona jest pozytywnie oceniana przez Google, najlepszym sposobem postępowania jest przeprowadzenie audytu strony z uwzględnieniem powyższych punktów.

Jak nowe aktualizacje Google Page Experience wpłyną na SEO?

Chociaż teraz ważniejsze niż kiedykolwiek jest upewnienie się, że Twoja strona ma dobry UX, tworzenie dobrej treści jest nadal kluczowe. Google jasno stwierdza na swojej stronie, że tworzenie świetnych treści jest nadal tak samo ważne jak przed nową aktualizacją.

Google wskazało również, że wkrótce wyda wizualny wskaźnik oznaczający strony z najlepszym doświadczeniem użytkownika. Może to wpłynąć na SEO poprzez zmianę CTR, ponieważ użytkownicy, którzy przeglądają strony internetowe, z większym prawdopodobieństwem będą klikać na strony wyróżnione tym nowym wskaźnikiem wizualnym.

Optymalizacja projektu strony, aby skorzystać z aktualizacji UX Google

Wraz z wejściem w życie nowych aktualizacji user experience, ważne jest, aby wykorzystać dostępne informacje do optymalizacji swojej strony internetowej. Przeprowadzenie audytu strony internetowej jest najlepszym sposobem na upewnienie się, że Twoja witryna jest zgodna z nowymi aktualizacjami. Na przykład, możesz przeprowadzić audyt i zauważyć, że Twoja strona ma problemy z wolnym czasem ładowania lub zauważyć, że układ strony utrudnia zlokalizowanie kluczowych informacji. W takim przypadku zespół SEO i IT powinien skupić się na zwiększeniu szybkości działania witryny i poprawieniu jej wyglądu, aby użytkownicy mogli cieszyć się jej działaniem, a Google podnieść jej pozycję w rankingu.

Powiązane: Jak zmierzyć ROI na swoim SEO

Innym sposobem, w jaki możesz wykorzystać nowe algorytmy, jest wprowadzenie oddzielnych CTA (wezwań do działania), które są dostosowane do tego, jak myślą Twoi klienci, a także włączenie tekstu alt obrazu, aby wyjaśnić wygląd obrazu, jeśli nie uda się go załadować.

Skupiając się na poprawie UX poprzez doskonalenie prędkości, projektu i SEO swojej strony, możesz pozostać na szczycie nowych aktualizacji i wykorzystać je do zwiększenia ruchu i poprawy rankingów. Aby uzyskać pomoc w zakresie poprawy SEO witryny, audytu witryny i optymalizacji doświadczenia online dla odbiorców marketingu cyfrowego, skontaktuj się z ekspertami ds. marketingu firmy Ironmark.

Zobacz