Drukarnia online

Jak prowadzić kampanię z udziałem influencerów

Jesteś marketerem i zastanawiasz się nad stworzeniem swojej pierwszej kampanii z influencerami. Nie martw się, nie jesteś sam. Kampanie z udziałem influencerów z roku na rok zyskują na popularności, ponieważ era blokad reklam i sceptycyzmu postępuje.

Jak podaje Marketing Land, w 2019 roku "w Stanach Zjednoczonych wykorzystanie blokowania reklam wynosi 40 procent na laptopach [i] 22 procent na urządzeniach mobilnych." Głównym tego powodem, według niedawnego badania, jest to, że osoby nie chcą być bombardowane nieistotnymi lub denerwującymi reklamami. Jak zatem marketer może poradzić sobie z tego typu informacjami? Tworząc kampanię z udziałem influencerów i czerpiąc korzyści z bardziej autentycznego podejścia marketingowego.

Aby to zrobić, musisz najpierw wiedzieć, kiedy i w jaki sposób kampania z udziałem influencerów jest idealna, a także jak ją rozpocząć i przeprowadzić z sukcesem. Dzięki tym informacjom zobaczysz rezultaty i unikniesz sceptycyzmu i krytyki, które wywołuje tandetna taktyka marketingowa.

Kiedy i jak kampania z influencerami jest idealna?

Kampanie influencerów opierają się na przekonaniu, że przeciętny marketing marki nie przynosi pożądanych rezultatów. To właśnie wtedy kampania z udziałem influencerów jest najbardziej potrzebna i najczęściej spotykana.

Niezależnie od tego, czy chcesz wykorzystać ją jako rozwiązanie problemu malejącego ruchu w sieci, czy jako sposób na zwiększenie zaangażowania online i sprzedaży, kampania influencerów jest często wykorzystywana jako sposób na rozpoczęcie realizacji celu biznesowego.

W świecie, w którym ludzie bardziej ufają innym konsumentom niż firmom, posiadanie ambasadora marki jest doskonałym sposobem na zdobycie zaufania i popularności w danej grupie demograficznej.

Według Influencers VS Advocates, "92% konsumentów polega przede wszystkim na rekomendacjach od osób, które znają." Co więcej, 88% ludzi ufa recenzjom online napisanym przez innych konsumentów w takim samym stopniu, jak rekomendacjom od osób z osobistych kontaktów.

Kampanie z udziałem influencerów odnoszą sukces, ponieważ dostarczają takich recenzji w sposób pozornie autentyczny, przez zaufaną osobę, i pomagają markom się rozwijać. Teraz pozostaje tylko pytanie: "Jak przeprowadzić udaną kampanię influencer, nie mając w tym zakresie żadnego wcześniejszego doświadczenia?". Na szczęście jest to o wiele mniej trudne, niż może się wydawać i zostało w pełni przedstawione poniżej.

Jak z sukcesem rozpocząć i prowadzić kampanię influencerską

Udane przeprowadzenie pierwszej kampanii influencer nie jest łatwe, ale zdecydowanie warto. Jednak dzięki tym wskazówkom, wkrótce może to być równie łatwe, co przydatne.

Zacznij od nakreślenia swoich celów

Pierwszym krokiem do udanej kampanii influencer jest określenie swoich celów. Jeśli chodzi o format inbound marketingu, głównym celem jest przyciąganie, angażowanie i zachwycanie odbiorców, aby stale zwiększać swój zasięg i potencjalną sprzedaż.

Oznacza to, że liczysz na to, że to ludzie znajdą Ciebie, a nie na odwrót. Ponieważ kampanie z udziałem influencerów dobrze wpisują się w tę ideę, posiadanie tych celów jest świetnym sposobem na rozpoczęcie kampanii z udziałem influencerów od właściwej stopy. Następnie musisz znaleźć influencerów, którzy pomogą Ci przyciągnąć i zaangażować odbiorców, aby szybciej trafili na Twoją stronę i do Twojego lejka sprzedażowego.

Znajdź prawdziwych i sympatycznych influencerów

Po określeniu swoich celów musisz znaleźć influencerów, którzy będą chcieli z Tobą współpracować, mają dużą popularność, nie są kontrowersyjni i pasują do Twojej branży i demograficznej oglądalności.

Jest to najtrudniejsza część procesu prowadzenia kampanii z influencerami, która z pewnością będzie wymagała wielu prób i błędów. Najlepszym sposobem na znalezienie influencerów z Twojej branży lub takich, którzy pasują do Twojej grupy demograficznej, jest przeanalizowanie swoich obecnych klientów i tego, jakich influencerów obecnie śledzą.

Na przykład, jeśli osoba często podążająca za Twoją marką sprzętu outdoorowego śledzi również wielu śmiałków i miłośników przygód na Instagramie, najlepiej będzie przyjrzeć się tym osobom i sprawdzić, czy ich treści i osobowość są zbieżne z Twoją marką i jej ogólnymi intencjami.

Kiedy masz już listę potencjalnych influencerów, wymyśl wiadomość, którą wyślesz im na temat oferty i opracuj z nimi umowę, która z pewnością pomoże w rozwoju Twojej marki. Potem pozostaje już tylko tworzenie treści, które odpowiednio wpiszą się w tę kampanię.

Twórz angażujące treści ukierunkowane demograficznie

Chociaż nie chcesz próbować czytać influencerowi scenariusza, możesz absolutnie przekazać mu informacje o Twojej marce i zachęcić go do promowania określonych produktów lub elementów Twojej firmy w swoich treściach. Może to być tak proste, jak pokazanie produktu, którego używają na co dzień, na zdjęciu lub w krótkim filmie wideo, albo tak złożone, jak spotkanie z influencerem i szczegółowe przedstawienie produktu we vlogu.

W każdym przypadku celem jest stworzenie treści, które można udostępniać, podobnych do tych, które już znajdują się na stronie internetowej i kontach w mediach społecznościowych, a które przemawiają do odbiorców. Warto również przyjrzeć się hashtagom marki, ponieważ mogą one stanowić realny dodatek do treści, który może zostać wykorzystany przez influencera.

Śledź sukces kampanii

Mając już przygotowane elementy kampanii, ostatnim krokiem jest śledzenie postępów i dostosowywanie do nich kolejnych kampanii. Na przykład, wracając do analogii ze sprzętem outdoorowym, jeśli widzisz, że odbiorcy Twojego influencera uwielbiają butelki z wodą pod Twoją własną marką, ale nie są zainteresowani droższym sprzętem do wspinaczki, powinieneś w przyszłości skupić uwagę na butelkach z wodą, a sprzęt do wspinaczki promować w innej kampanii.

Aby zrobić to właściwie, należy upewnić się, że zbierane są odpowiednie dane ze strony internetowej i wykorzystać je do stworzenia podstawowego zarysu sukcesu kampanii w każdym miesiącu, aby określić, co należy poprawić i co obecnie działa.

Kampanie influencerów mogą być przyszłością marketingu i powinny być traktowane poważnie zarówno przez marketerów, firmy, konsumentów, jak i influencerów. Dzięki tym informacjom możesz zrozumieć to nowoczesne podejście do marketingu i stworzyć bardzo udaną kampanię influencerską.

Chcesz dowiedzieć się więcej o kampaniach influencerów jako części większej strategii Instagram? Zapisz się poniżej na nasze nadchodzące webinarium i skontaktuj się z nami!

Zobacz