Drukarnia online

Przewodnik ROI: Wystawianie się na targach

Korzyści ROI wynikające z udziału w targach nie zawsze są oczywiste. Mimo że każdego roku w hali targowej zawierane są biliony transakcji biznesowych, koszty wystawienia się na targach - związane z podróżą, rejestracją, opłatami za stoisko i innymi - mogą być ogromne.

Jednak dla tych, którzy są gotowi zainwestować, wystawienie się na targach przynosi najwyższy zwrot z inwestycji niż jakakolwiek inna taktyka marketingowa. Dlaczego?


Ponieważ targi pozwalają klientom, potencjalnym i potencjalnym kontrahentom zobaczyć Twoje produkty w akcji, zadać pytania i uzyskać odpowiedzi na miejscu. To dlatego eksperci B2B nigdy nie opuszczają targów.

Jednak, aby uzyskać wiele ofert, musisz zrobić dwie rzeczy: przyciągnąć duży ruch na swoje stoisko i pozostawić trwały ślad w umysłach uczestników. I tu właśnie może być naprawdę trudno. Pamiętaj, że będziesz konkurować o ten sam ruch z prawdopodobnie setkami innych wystawców. Jak sprawić, aby to właśnie oni odwiedzili Twoje stoisko i zdecydowali się na współpracę z Tobą?

Oto najważniejsze wskazówki, które pozwolą Ci uzyskać największy zwrot z inwestycji w Twoją ekspozycję na targach:

Wybierz najlepszą lokalizację

Stare porzekadło biznesowe - lokalizacja, lokalizacja, lokalizacja - sprawdza się tu tak samo jak wszędzie indziej. Bez względu na to, w jakich targach uczestniczysz, kierownicy targów będą znali najlepsze miejsca. Gdyby wszystko inne pozostało bez zmian, stoiska w tych najlepszych lokalizacjach i tak cieszyłyby się większym zainteresowaniem niż inne. Zapytaj menedżerów targów o najlepsze lokalizacje stoisk.

Jeśli jesteś skłonny zapłacić więcej, sprawdź to odpowiednio wcześnie, pamiętając, że najlepsze lokalizacje szybko się sprzedają. Jeśli to możliwe, należy zarezerwować lokalizację zaraz po ogłoszeniu terminu targów. Ponadto, jeśli planujesz uczestniczyć w targach przez dłuższy czas, rozważ wykorzystanie najlepszych lokalizacji w negocjacjach z koordynatorami.

Zareklamuj swoje stoisko przed targami

Jednym z błędów popełnianych przez wielu wystawców, który może negatywnie wpłynąć na ruch na stoisku, jest czekanie z prezentacją swoich produktów do dnia rozpoczęcia targów. Do tego czasu konkurenci zdążą zarezerwować spotkania z wszystkimi kluczowymi uczestnikami targów.

Jeśli chcesz wygrać bitwę o targi, zacznij umawiać się na spotkania z uczestnikami na 4-6 tygodni przed rozpoczęciem targów. Spotkania powinny odbywać się na Twoim stoisku i służyć wcześniejszemu poznaniu uczestników, tak abyś w momencie rozpoczęcia targów wiedział dokładnie, co im pokazać.

Zrób trwałe pierwsze wrażenie

Badania pokazują, że ludzie wyrabiają sobie opinię o produkcie w czasie krótszym niż jedna dziesiąta sekundy. Oznacza to, że uczestnicy targów wyrobią sobie zdanie na temat Twojego stoiska już po jednym spojrzeniu. Co więcej, stwierdzono, że pierwsze wrażenie ma silny związek z długoterminowym statusem związku. Jeśli uczestnicy zerkną na Twoje stoisko i nie będą pod wrażeniem, możesz stracić potencjalnych klientów na zawsze.

Kluczowym wnioskiem z tego faktu jest to, że kreatywność jest niezbędna w projektowaniu stoiska. Musisz wyróżniać się spośród innych. To może być różnica między sprzedażą a utratą biznesu.

Mądrze myślisz - przewody handlowe!

W większości przypadków targi są bardzo specyficzne dla danej branży. Jeśli są to traktory, targi będą się koncentrować na traktorach i sprzęcie do traktorów. Oznacza to, że wszystkie osoby uczestniczące w targach będą zainteresowane traktorami. Jednak zazwyczaj nie jest to ten sam typ sprzętu, prawda? Na targach będą obecni różni wystawcy promujący różne urządzenia, rozwiązania i produkty. Istnieje więc szansa, że potencjalny klient podejdzie do stoiska i będzie szukał usługi, której sprzedawca na stoisku nie oferuje.

Dlaczego nie nawiązać współpracy z tymi niekonkurującymi ze sobą wystawcami i przedstawicielami handlowymi? Poproś ich o skierowanie na Twoje stoisko uczestników zainteresowanych Twoimi produktami i vice versa.

Szybkie działania następcze

Wreszcie, działania następcze należy rozpocząć zaraz po zakończeniu targów. Im dłużej będziesz zwlekał, tym większa szansa, że potencjalni klienci o Tobie zapomną.

POTRZEBUJESZ POMOCY PRZY STOISKU?

Zespół Ironmark ds. projektowania imprez, eksperci ds. produktów promocyjnych i zespół ds. produkcji imprez mogą pomóc w zakresie ekspozycji wystawowych, produktów promocyjnych, projektowania stoisk, e-mail marketingu i innych. Skontaktuj się z nami już dziś i pomóżmy Ci wywrzeć trwałe pierwsze wrażenie.

Zobacz