Jaka platforma mediów społecznościowych pasuje do osobowości Twojej firmy?

Media społecznościowe - jako społeczeństwo spędzamy w nich 11 godzin dziennie. Używamy ich do oglądania, czytania, słuchania i interakcji z mediami. Jednak skoro prawie każdy dorosły człowiek w kraju spędza 11 godzin w mediach społecznościowych, dlaczego nie zdobywasz wyświetleń i zwolenników, na których zasługujesz? Odpowiedź może być prostsza, niż myślisz - i nie, to nie dlatego, że Cię nie lubią. To dlatego, że Cię nie znają .
Jak więc sprawić, aby Twoi idealni odbiorcy poznali Ciebie i Twoją markę w mediach społecznościowych? Odpowiedź polega na tym, aby wiedzieć, jaka platforma mediów społecznościowych najlepiej pasuje do osobowości Twojej marki.
Poniżej omówimy niektóre z najbardziej popularnych platform mediów społecznościowych oraz to, z jakimi osobowościami najczęściej się one łączą. Aby to zrobić, przekształciliśmy je w typy osobowości, podobne do licealnych kliki, które z pewnością pomogą Ci znaleźć idealne platformy mediów społecznościowych. Pomoże Ci to w krótkim czasie uzyskać większy ruch i zaangażowanie.
Facebook: Typ "bez kliki"
Gdyby Facebook był osobą w szkole średniej, byłby to typ przyjaznego człowieka, który zna kogoś z każdej grupy i jest przez wszystkich lubiany. W biznesie oznacza to, że Facebook jest popularny w każdym wieku, miejscu zamieszkania, płci, religii i poziomie zamożności.
Facebook jest doskonałym dodatkiem do każdej kampanii w mediach społecznościowych, ponieważ zapewnia szerokie grono odbiorców i daje możliwość dostosowania się do potrzeb demograficznych i personalizacji kupujących. Dzięki wydarzeniom, kampaniom reklamowym i grupom dostępnym za pośrednictwem platformy, masz wiele sposobów na promowanie swojej marki. Jeśli Twoja marka jest przeznaczona dla wszystkich typów ludzi lub dla tych, którzy nie są do końca pewni, gdzie obecnie pasują, Facebook jest idealną platformą dla Ciebie.
Instagram: Młody i modny typ
Czy Twoja marka jest "na czasie"? Czy często robisz żarty nawiązujące do popkultury lub oferujesz coś wyjątkowego, co uwielbiają młodsi, bardziej odważni ludzie? Jeśli tak, to Instagram jest platformą dla Ciebie.
Instagram ma ponad 1 miliard użytkowników dziennie, a zdecydowana większość z nich ma mniej niż 35 lat. Marka skupiająca się na nastolatkach lub dwudziestokilkulatkach będzie idealna dla tej platformy. Na przykład, jeśli Twoja marka zajmuje się sprzedażą odzieży lub makijażu, to jesteś we właściwym miejscu. Podobnie, jeśli Twoja marka jest związana z przygodą, np. sportami ekstremalnymi lub wędrówkami, platforma Instagrama, skoncentrowana na zdjęciach, jest idealna dla Twoich działań marketingowych. Ponadto, hashtagi dla firm na Instagramie stają się ważnym elementem marketingowym, a ich stosowanie z pewnością przyniesie znaczne korzyści Tobie i Twojej marce.
LinkedIn: Typ profesjonalisty w biznesie
Czy osobowość Twojej marki to typ, który rzadko zamieszcza memy lub żarty, ale skupia się na najważniejszych wydarzeniach branżowych i statystykach? Czy jesteś firmą, która nie przywiązuje wagi do kultury internetowej i preferuje porady i wskazówki biznesowe oraz nawiązywanie wartościowych kontaktów? Jeśli tak, to LinkedIn jest idealną platformą dla Ciebie i Twojej marki. Wiele osób nie dostrzega jednak prawdziwej mocy generowania leadów przez LinkedIn, dlatego warto wiedzieć więcej o tej platformie.
LinkedIn jest popularny wśród osób z wyższym wykształceniem, które są bardziej skłonne do kupowania produktów niż osoby korzystające z jakiejkolwiek innej platformy mediów społecznościowych. Osoby te są również starsze niż osoby korzystające z innych platform społecznościowych - 27% amerykańskich internautów w wieku od 30 do 49 lat korzysta z tej platformy.
Jeśli Twoja marka jest skierowana do profesjonalistów biznesowych w średnim wieku, a Twoja osobowość jest bardziej statystyczna niż satyryczna, LinkedIn jest idealną platformą dla Ciebie.
Twitter: Dziwni i poinformowani
Najlepsze "klapsy" pochodzą z Twittera. Jako platforma, na której zamieszczane są przede wszystkim wiadomości, najnowsze odkrycia i nadchodzące wydarzenia, Twitter jest idealnym miejscem dla marki, która jest zarówno dziwna, jak i poinformowana. Mimo że wystarczy być po prostu konsekwentnym i poinformowanym, najpopularniejsze konta na Twitterze potrafią również angażować się w rozmowę i udzielać mocnych i inteligentnych ripost.
Jeśli Twoja firma jest znana z inteligentnych żartów, oryginalnych poglądów na gorące tematy i stałego śledzenia bieżących wydarzeń, Twitter jest dla Ciebie idealnym miejscem. Każdego dnia wysyłanych jest 500 milionów tweetów, a 365 milionów osób korzysta z Twittera każdego miesiąca. Jeśli Twoja firma jest typem dziwaka i informatora, masz szczęście.
YouTube: Wyjątkowy i indywidualny typ
O marketingu wideo mówiliśmy już wcześniej, a z każdym dniem staje się on coraz bardziej popularny. Marketing wideo oferuje ujście, którego brakuje innym platformom mediów społecznościowych. Ten rynek zbytu opiera się na wyjątkowych i osobistych osobach, które dzielą się swoimi historiami, hobby, pomysłami i osobowością ze swoimi odbiorcami poprzez częste publikacje wideo.
Jeśli osobowość Twojej marki jest wyjątkowa, a Twoi pracownicy i produkty sprawiają, że jesteś sympatyczny i przyjazny, YouTube jest kanałem dla Ciebie. Według Hubspot "codziennie na YouTube ogląda się miliard godzin filmów [a] YouTube ma ponad 1,9 miliarda aktywnych zalogowanych użytkowników miesięcznie". Ponadto, według badań przeprowadzonych przez Ipsos, "prawdopodobieństwo zwrócenia uwagi na płatny czas reklamy mobilnej na YouTube jest o 84% większe niż w przypadku reklamy telewizyjnej".
Jednak pomimo tych bardzo korzystnych liczb, platforma ta odnosi sukces przede wszystkim w przypadku firm, które mają unikalne podejście lub pomysły. Dlatego właśnie marki o wyjątkowych osobowościach najlepiej sprawdzają się na tej platformie i wśród jej szerokiej publiczności.
Pinterest: Inspirujący i sprytny typ
Kiedy ludzie myślą o Pintereście, często myślą o mamach, które zamieszczają tam urocze projekty majsterkowania i przepisy do wykorzystania później. Jednak ta platforma jest o wiele bardziej złożona.
Jak podaje sam serwis Pinterest, co miesiąc korzysta z niego 250 milionów osób, a 84% z nich używa go, gdy próbuje zdecydować, co kupić. Oznacza to, że jeśli masz sprytne, inspirujące podejście do marketingu swojej marki, rozkwitniesz na tej platformie i wygenerujesz potencjalnych klientów.
Snapchat: Szczery i "prawdziwy" typ
Snapchat mógł być początkowo przeznaczony głównie dla nastolatków, ale obecnie stał się bardzo użyteczną platformą marketingową. Skupiając się na autentycznych, pozbawionych scenariusza filmach, które pokazują przeciętne życie firm i tworzenie produktów, Snapchat jest idealny dla firm, które mają prawdziwą osobowość i mają nadzieję przyciągnąć innych autentycznych ludzi do swoich działań marketingowych.
Według Zephoria, na Snapchacie jest 190 milionów aktywnych użytkowników dziennie, a w marcu tego roku Snapchat dotarł do 75% wszystkich użytkowników w wieku od 13 do 34 lat w USA. Snapchat zwiększa swoją popularność i codzienne użytkowanie z każdym kwartałem, co czyni go bardzo opłacalną platformą dla tych, którzy chcą przyciągnąć prawdziwych ludzi poprzez autentyczną interakcję.
Każda platforma mediów społecznościowych ma swoją osobowość, która najlepiej do niej pasuje. Kluczem jest znalezienie odpowiedniej dla swojego zespołu, a także częste i kompetentne publikowanie postów. Jeśli to zrobisz, możesz osiągnąć bardzo wiele w zakresie swoich celów marketingowych.
Chcesz dowiedzieć się więcej o tym, co media społecznościowe mogą zrobić dla Twojej firmy? Zarejestruj się na nasze webinarium Instagram dla firm, które odbędzie się 20 czerwca!